מאמרים
גיוס עובדים
זכויות עובדים
חיפוש עבודה
חשיבה חיובית
יומנו של מובטל
יזמות
כספים ופיננסים
מבחן גרפולוגי
מנהיגות
מקום עבודה
ניהול עובדים
עבודה בחו"ל
קורות חיים
קריירה
ראיונות עבודה
תורה פרנסה ויהדות
פרסום
   התנהגות ארגונית של חברות התקשורת בארץ
לחץ להגדלה
חברות התקשורת וחברות ההייטק הגדולות בארץ מבקשות להגדיל את נפח השוק שלהם, לשם כך הן מגייסות עובדים רבים. כתוצאה מכך נוצר מצב של "שוק עובדים" המתחלף באופן תדיר בין החברות השונות...

מאת: מוטי ברמן
פורסם: 12/07/07 00:31

דף חדש 2

התנהגות ארגונית של חברות התקשורת בארץ

 

חברות התקשורת וחברות ההייטק הגדולות בארץ מבקשות להגדיל את נפח השוק שלהם, לשם כך הן מגייסות עובדים רבים. כתוצאה מכך נוצר מצב של  שוק עובדים שמתחלף לו באופן תדיר בין החברות השונות.

הסיבות לכך:

השיטה של תמריצים המוכרת ברוב החברות בשוק העבודה כיום, בנויה באופן שצד אחד בלבד מרוויח מהשיטה. שיטה זו משתנה בתכיפות גבוהה בכדי להשיג מקסימום רווח על חשבון העובדים. המצב יוצר לחץ מתמיד על העובדים ונותן תחושה של מרמור ואי רצון לעבוד .

התוצאה:

החברות לא מצליחות לשמור על העובדים לאורך זמן, ובכך יוצרות ספין של עזיבות מרובות הגוררות גיוסים רבים ובכך פוגעות ברמות השירות והמכירה שלהם.

החשיבה קצרת הטווח של החברות, למעשה, פוגעת במשאב הכי חשוב להם, והוא העובדים שלהם. השיטה צריכה להשתנות על ידי כך, שלחברה יהיה אינטרס לשמור על העובד, לקדם אותו וליצור סביבה חיובית ונעימה, כדי  שיצמח יחד עם החברה, ובכך יעלה את רמת המקצועיות של החברה כלפי הלקוחות שלה.

הפיתרון:

כדי לשנות את המצב, החברות צריכות לשנות את השיטה  מצד אחד שמרוויח, לשני צדדים מרוויחים, ובכך להעלות את מורל העובדים ואת הרצון להישאר בחברה.

החברה צריכה לפנות אל העובדים ולראות היכן היא יכולה להשתפר בנוגע לשירות שלה. עליה להציף את הבעיות כלפי מעלה, כך תשפר את הביצועים שלה מול הלקוחות ותגרום לעבדים להיות מעורבים יותר בתהליכים אותם היא יוצרת.

החברה צריכה לדאוג שלמנהלים שלה יהיה אינטרס גדול בעידוד עובדים וותיקים. עליה לאפשר לעובדים הוותיקים להתקדם, כלומר עליה ליצור תמריץ  לעובדים החדשים שיגרום להם להתאמץ ולהראות את היכולות שלהם.

על החברה להשקיע בעובד על ידי מתן קורסים מקצועיים והרחבת הידע שלהם ברמת השירות והמכירות.

לחברה צריך להיות אינטרס  בשמירה על שעות עבודה סבירות לעובדים כדי לא ליצור שחיקה של העובד וכתוצאה מכך לפגוע ברמת השירות של החברה.

 

 

לסיכום:

לפרט בחברה נודעת חשיבות גבוהה ומכרעת בהצלחה ובתוצאות הרווחים אותם החברה תפיק. בכדי להגדיל רווחים חשוב לתת לעובד את הכלים הנכונים כדי לייעל את התפוקה מיכולותיו. עליה להשקיע בהקניית ידע ובנוסף ולא פחות חשוב, להשקיע במודל תגמולים שישתלם לעובד ויעלה את המוטיבציה שלו לתרום לגוף הכולל.

 

בכבוד רב,

מוטי ברמן מנהל קהילת "נמאס"

 

   תגובות  (0) הוספת תגובה
 
© Copyright 2007. All Rights Reserved. לימודי תעודה מטפלת פיתוח אתרים מפת אתר Designed by scoopsites.net