מאמרים
גיוס עובדים
זכויות עובדים
חיפוש עבודה
חשיבה חיובית
יומנו של מובטל
יזמות
כספים ופיננסים
מבחן גרפולוגי
מנהיגות
מקום עבודה
ניהול עובדים
עבודה בחו"ל
קורות חיים
קריירה
ראיונות עבודה
תורה פרנסה ויהדות
פרסום
   תפקוד במצבי לחץ
לחץ להגדלה
נקודת המוצא: האימון המנטאלי מבוסס על ההבנה שבמצבי לחץ אנחנו פועלים בצורה אוטומטית על פי דפוס תגובה קבוע שמקורו רגשי. היעד הוא לזהות מטרות ושאיפות של המתאמנים בהקשר למצבים שיוצרים אצלם לחץ: שינוי מקום עבודה, לחץ בעבודה, פרזנטציה מקצועית, ראיון עבודה חשוב, מבחן, וגם מצבי לחץ בחיי הזוגיות.

מאת: עפר אשכנזי
פורסם: 23/07/07 23:14

דף חדש 1

 המטרה: לתפקד במצבי לחץ

עפר אשכנזי, עו"ד, מאמן כושר מנטלי (40, נשוי לתמי + אבא לבר ליאור ומקס-הכלב)  מעביר הרצאות, סדנאות ותהליכי אימון אישי  לשיפור היכולת להתמודד עם לחצים ולהתמקדות במצוינות ובהצלחה.  אשכנזי הוא עו"ד עצמאי, בוגר קורס חובלים, מפקד ספינה, מדריך ומפקד  לשעבר בקורס חובלים (האקדמיה הימית), מאמן וסייף תחרותי לשעבר.

 

המתאמן: כל מי שפועל מתוך רגש בזמן שהוא אמור לפעול מתוך מחשבה, או להפך, מי שמתקשה להרגיש, להביע ולהפגין רגש מתוך אמונה כי המחשבה מאפשרת לשלוט בחיים. ובניסוח אחר: מי שמרגיש "שיתוק" במצבי לחץ, או פועל באימפולסיביות הרסנית כשהוא כועס.

 

נקודת המוצא: האימון המנטאלי מבוסס על ההבנה שבמצבי לחץ אנחנו פועלים בצורה אוטומטית על פי דפוס תגובה קבוע שמקורו רגשי. היעד הוא לזהות מטרות ושאיפות של המתאמנים בהקשר למצבים שיוצרים אצלם לחץ: שינוי מקום עבודה, לחץ בעבודה, פרזנטציה מקצועית, ראיון עבודה חשוב, מבחן, וגם מצבי לחץ בחיי הזוגיות.

 

המסלול: באימון מנתחים עם המתאמן מהן שאיפותיו באותו תחום ומהי תפיסת היכולת שלו. בדרך כלל מתגלה פער עצום בין הרצוי ובין מה שהוא מאמין שהוא מסוגל להשיג, ומטרת האימון היא לצמצם את הפער באמצעות חיזוק היכולת האישית. מטפלים בהגברת האמונה העצמית תוך דגש על כך שהספק כשהוא לעצמו מייצר פחדים ודאגות שאינם אמיתיים.

 

כשמצבי הלחץ קשורים לאנשים מסוימים (בוס או שותף בעבודה, בן/בת זוג) מנסים להבין את הדפוס הקבוע שגורם ל"פיצוץ" ולהבין ממה הוא נובע. לפעמים מוקדי חיכוך עם אדם קרוב קשורים לתכונות שאנחנו שונאים בעצמנו ומזהים אצלו, או לחלופין: בתכונות שיש לו ואנחנו מאוד רוצים שיהיו לנו. כשמגיעים למודעות ולהבנה, אפשר לפרק את המוקשים ולעבוד על שינוי בנו. אחת השיטות באימון היא תרגילי נשימה והרפיה שמרחיקים את מחשבות הפחד או הכעס ומכניסים במקומם מחשבות חיוביות.

 

  • טיפ לדרך: לפני כל משימה מלחיצה הכינו רשימה של כל התחומים בחיים שאתם טובים בהם ושהצלחתם בהם בעבר. התמקדו ברשימה הזאת ושננו אותה. היא תחזק את אמונתכם ביכולתכם להצליח.

 

עפר אשכנזי, עו"ד

מאמן כושר מנטלי

www.kosher-mentally.com

 

   תגובות  (0) הוספת תגובה
 
© Copyright 2007. All Rights Reserved. לימודי תעודה מטפלת פיתוח אתרים מפת אתר Designed by scoopsites.net