מאמרים
גיוס עובדים
זכויות עובדים
חיפוש עבודה
חשיבה חיובית
יומנו של מובטל
יזמות
כספים ופיננסים
מבחן גרפולוגי
מנהיגות
מקום עבודה
ניהול עובדים
עבודה בחו"ל
קורות חיים
קריירה
ראיונות עבודה
תורה פרנסה ויהדות
פרסום
   תפטר עובדים, תפטר!
לחץ להגדלה
נדמה לך שהעסק תקוע?  אתה מרגיש שהעסק עומד על מצב של טייס אוטומטי?  יש לך את ההרגשה שגם אם העובדים לא היו מגיעים יום אחד לעבודה, או אפילו יומיים אזי שום דבר נורא באמת לא קרה?

מאת: תדהר צורי
פורסם: 23/11/07 12:38

דף חדש 1

תפטר עובדים, תפטר!

 

 נדמה לך שהעסק תקוע?

 אתה מרגיש שהעסק עומד על מצב של טייס אוטומטי?

 יש לך את ההרגשה שגם אם העובדים לא היו מגיעים יום אחד לעבודה, או אפילו יומיים אזי שום דבר נורא באמת לא קרה?

 

בקיצור אתה יודע שהדברים תקועים ושום דבר לא באמת מתקדם...

 

            תפטר עובדים! תזרוק את הפצצה!

 

תרענן, תחדש, תעורר את האווירה...

 

אנשים מטבעם שמרנים ומאד חוששים משינויים, ואנחנו כהרגלינו מעדיפים להתבצר במצבינו, ולא להגיע לעימותים לא נעימים עם עובדינו המסורים.

ואכן לעיתים כדי לצאת באמת מהבוץ אנו נשקיע ביועץ חיצוני שיאמר בדיוק את הדברים שאנו כבר יודעים... יש לשנות את הגישה!

 

חובה להדפיס כרטיס בכניסה וגם ביציאה!

צרכים לעבוד עם זמנים מוגדרים ותוכניות עבודה!

עובדי שרות הלקוחות צרכים להקדיש שעתיים ביום לפחות, ולבצע מכירות.

צרכים לעשות גם עבודות שחורות למלא דוחות, ולפנות באופן יזום ללקוחות...

 

ואצלנו בחברה אנשים לא נמדדים בין 9:00 ל 17:00 הם נמדדים בתפוקה,

ובכלל בשורה התחתונה  - כמה כסף הכניסה החברה?

 

החברה שלך היא לא מוסד ציבורי ולא ביטוח לאומי, אני יודע זאת וגם לך אני לא מחדש דבר.

אך לעובדינו היקרים, הדברים לא בדיוק מתחברים, הם לא מודעים לבעיה כלל ולא מקשרים את רווחיות החברה או בית העסק עם המשך העסקתם.

 

אם אתה מנהיג אמיתי את המסר הנ"ל תוכל להעביר ללא יועץ חיצוני.

תוכל לתדלק את החברה בסם חדש של עשייה ותוכנית עבודה נכונה וקשה לפי מסלול שאתה מתווה.

תצטרך להעמיד אתגרים חדשים ולגרום לאנשים לעבוד לפי לוחות זמנים.

לעצור בנקודות זמן קבועות ולבדוק את התפוקות, ואם לא עמדנו ביעדים לחקור לשאול מה היו הקשיים לשבת בסיעור מוחות עם כולם לחשוב על פתרונות יצירתיים, ולתקוף את הבעיה מזווית שונה, ולבדוק בנקודת הדרך הבאה אם עתה עמדנו בתפוקה.

ועוד דבר שאתה חייב לדעת - רכבת בלי קטר לא נוסעת!

אם לא תהיה בבית העסק אני מבטיח לך שהקרונות ימצאו את הדרך המהירה לרדת מהמסילה, אני לא מדבר על זה שכלל לא תגיע לתחנה הקרובה.

 

 

נכון, אנו מקבלים חלחלה רק מהמחשבה שנצטרך לראיין שוב עשרות מועמדים משונים ומוזרים ושללא קשר למודעת הדרושים לא היינו פוגשים אותם בחיים...

 

תרשו לי לצטט את המנהיגים – המנהלים הגדולים ג'ק וולש מג'נרל אלקטריק, דואלנד טראמפ ועד

 

"הרעיון הוא לתגמל בנדיבות את 20% הטובים, לטפל ב-70% שבאמצע - ולהגיד ל-10% הפחות טובים שעליהם להמשיך את הקריירה שלהם במקום אחר. את התהליך הזה עוברים בכל שנה: לא תמיד עשרת האחוזים הם עשרה אחוזים. לפעמים מפוטרים 6%, לפעמים 15%. הרעיון הוא לבחון כל הזמן, לבדוק ללא הרף כיצד לשפר את הצוות. עסקים אינם שונים מספורט: הקבוצה ששחקניה הם הטובים ביותר היא שמנצחת. כל הזמן צריך לעדכן את הצוות, כל הזמן יש לנסות ולגייס אנשים חכמים ממך ומאלה שנמצאים סביבך".

 

לא שאני דוגל גדול במדיניות של "השבחת עובדים", אך עם חברות ענק כגון אינטל מוטורולה ומיקרוסופט מאמצות את אותן השיטות בשביל לשרוד, מדוע שאנו לא ניקח דוגמא מהם על מנת להתייעל?

 

עסק טוב זה כמו מעיין נובע, תמיד צריך לרענן ולחדש, מים חייבים לזרום ולא לעמוד במקום.

עובדים הם המים של העסק, הם החמצן וכאשר החדר מחניק ואטום לעיתים חייבים לפתוח חלון, גם כשקר בחוץ יש להכניס עובדים חדשים עם אנרגיות, שאיפות ורצון חזק לעשות ולהצליח ולהגשים את עצמם מחדש בבית העסק שלך. ולעזור לעובדים מותשים לעזוב ולאפשר להם להגשים את ייעודם מחדש במקום עבודה אחר.

 

 

ועוד טיפ נוסף, פיטרתם עובד או שניים, גייסו לפחות שלושה במקום!

כדאי לקחת יותר מפחות בגלל הסיבות הפחות צפויות הבאות:

 

  1. לא כולם מתאימים מחינה חברתית, לא תמיד מסתדרים עם הקולגות הוותיקות בחברה.
  2. לא כולם יצליחו ללמד את העבודה ולתת לך את התפוקה הרצויה.
  3. כשנכנסים עובדים חדשים לחברה לעיתים ללא כל כוונה מצדך, עוזבים אותך עובדים וותיקים, וחשוב לסגור צוהר זה במהירות המרבית.
  4. לעיתים אתה עומד במתווה החדש ומגשים את חזונך העסקי, החברה גדלה בעקבות השינויים ועתה... תצטרך לגייס שוב עובדים.

 

 לסיכום:

 

כישלון של העסק שלך זה קודם כל כישלונך האישי, אל תחפש את התשובה ב ש.ג. דבר ראשון את הניקיון הייתי מתחיל לבצע בהנהלה של החברה. לוקח אחריות אישית ומחליף באופן אישי את המנהלים שלי ואולי אפילו את עצמי.

 

לציטוט:

 

'לגייס עובדים הכי טובים, להאזין בקשב לדבריהם, לתגמל אותם בנדיבות, להפיח בהם התלהבות, לאפשר להם לפעול בחופשיות ובלי מורא מפני כישלון, ולתמוך בהם בשעת חולשה – זה הסוד.
 'אני לא רוצה שג'נרל אלקטריק תהיה מפעל הייצור הכי טוב. אני רוצה שהיא תהיה ידועה כמפעל של אנשים'
        >> ג''ק וולש
 

 

תדהר צורי,

מנהל התוכן לוח דרושים VideoJob

 

 

   תגובות  (3) הוספת תגובה
1.
פיטורים 
אנונימי,אין,מרכז (26/11/2007)
2.
אם אין תפוקה מעובדיך 
אבי (26/01/2008)
3.
פיטורים  
אני (01/01/2009)
 
© Copyright 2007. All Rights Reserved. לימודי תעודה מטפלת פיתוח אתרים מפת אתר Designed by scoopsites.net