מאמרים
גיוס עובדים
זכויות עובדים
חיפוש עבודה
חשיבה חיובית
יומנו של מובטל
יזמות
כספים ופיננסים
מבחן גרפולוגי
מנהיגות
מקום עבודה
ניהול עובדים
עבודה בחו"ל
קורות חיים
קריירה
ראיונות עבודה
תורה פרנסה ויהדות
פרסום
   ה Web2.0 מגיע לעולם הגיוס
לחץ להגדלה
טכנולוגיות פיתוח חדשות מאפשרות ליצור עולם תוכן שמשנה את פני האינטרנט. גולשים כבר לא מסתפקים בחיפוש אחר תוכן שמישהו אחר כתב אלא משתתפים בצורה ישירה בכתיבת החומר, בהעלאת תמונות וקטעי ווידאו, בכתיבת בלוגים ובשיתוף ודרוג אתרים באינטרנט. אבל איך כל זה משפיע על עולם הגיוס?

מאת: מורית רוזן
פורסם: 28/01/08 02:20

דף חדש 1

ה Web2.0 מגיע לעולם הגיוס

 

morit.rozen@hrd.co.il 

 

טכנולוגיות פיתוח חדשות מאפשרות ליצור עולם תוכן שמשנה את פני האינטרנט. גולשים כבר לא מסתפקים בחיפוש אחר תוכן שמישהו אחר כתב אלא משתתפים בצורה ישירה בכתיבת החומר, בהעלאת תמונות וקטעי ווידאו, בכתיבת בלוגים ובשיתוף ודרוג אתרים באינטרנט. אבל איך כל זה משפיע על עולם הגיוס?

 

רשתות חברתיות מקוונות כמקור גיוס

תהליך "חבר מביא חבר" הינו מקור הגיוס היעיל, האיכותי והזול ביותר לארגון. מניסיוננו, חברות המפעילות תהליך זה בצורה יצירתית וחדשנית, יכולות להפוך מקור גיוס זה למקור העיקרי שלהן ולהגיע למעל ל-50% מכלל הגיוס של החברה.

התפתחות הכלים המאפשרים ליצור רשתות חברתיות במרחב הווירטואלי, פותחים אפשריות חדשות לאיתור וגיוס מועמדים מתאימים. מההיבט של מנהל הגיוס, הקישור הישיר והעקיף בין מיליוני אנשים בעולם, מהווה כר נרחב לחיפוש מועמדים מתאימים לתפקידים השונים בחברה.

אחד האתרים הנפוצים הינו האתר  www.linkedin.com המכיל 17  מליון חברים, בהם עשרות אלפים מישראל,  ומאפשר לכל משתמש להרשם לאתר על ידי מילוי פרופיל. הפרופיל ברוב המקרים כולל מידע לגבי תפקיד נוכחי ותפקידים קודמים, תחומי עיסוק ותחומי עניין. לכל משתמש ישנה אפשרות לחפש אנשים ברשת המורחבת שלו. החיפוש יכול להתבצע על פי קריטריונים כגון: מיקום גיאוגרפי, שם חברה בה הוא עובד או עבד בעבר, הגדרת התפקיד ועוד.

בכדי להקל על החברות המגייסות החלה Linkedin לספק שירותי פרסום ואיתור מועמדים פוטנציאלים דרך האתר שלה. אחד היתרונות באיתור מועמדים דרך המערכת הינו שעבור כל מועמד ניתן לבדוק מי עבד עם המועמד ומכיר אותו ולקבל עליו חוות דעת.

 

ה"בלוג" כמקור גיוס אסטרטגי

העובדה שבחמש השנים האחרונות קמו מליוני בלוגים להם עשרות מיליוני קוראים, הופכים את הכלי לכזה שלא ניתן להתעלם מהמשמעויות שלו ומהשפעתו על עולם הגיוס.

כתיבה נכונה של בלוג, ויצירת קבוצת קוראים, תחסוך זמן וכסף ביצירת מיתוג לחברה, בהפצת מידע לגבי מוצרים יחד עם תקשורת עם מועמדים פאסיביים פוטנציאלים.

מייקרוספט הייתה לאחת החברות הראשונות  שעודדה את עובדיה לכתוב בלוגים – וכיום ישנם במיקרוסופט אלפי עובדים שכותבים בלוגים על נושאים שונים הקשורים לתוכנות ולמערכות שהם מפתחים.

יחד עם כתיבת בלוגים טכנולוגיים, פתחו במיקרוספט גם בלוגים הקשורים לעולם הגיוס במטרה למשוך את מועמדים. הבלוגים אפשרו, מעבר למסירת המידע לגבי המשרות הקיימות, גם לתקשר עם מועמדים פוטנציאלים ולענות על שאלות. תהליך זה של תקשורת ישירה בין מועמד פוטנציאלי לבין מנהל מגייס עומד בניגוד גמור למצב הקודם בו המועמדים שלחו את קורות החיים ונשארו עם התחושה שקו"ח שלהם נעלמו ב"חור שחור" .

 

המארינס מגייסים את MySpace

גם MySpace מבוסס על רעיון הרשתות החברתיות המקוונות והיא כבר חצתה את קו מאה מליון המנויים כש-80% מהם הם בגילאי 16-34.

כל אדם או ארגון יכול ליצור לעצמו פרופיל ב- MySpace ולהזמין "חברים" ומועמדים פוטנציאלים להצטרף לרשת החברה. בצורה כזאת, אחרי שחברה יוצרת רשת חברים, ניתן לשלוח בבת-אחת הודעות לכל ה"חברים" בתחומים הקשורים למיצוב החברה או בחיפוש עובדים.

אחת הגופים שפירסמו עצמם דרך MySpace הינו המארינס האמריקאי ותוך כ-5 חודשים הם יצרו רשת של 12,000 "חברים", כשמתוכם מעל ל-400 בקשו להתגייס. אחד הדרכים שלהם למשוך את משתמשי האתר היתה על ידי העלאת קטעי ווידאו של אימוני חיילי מארינס, תרגולים, ונחיתה על חופים – פרסום שמשך את המשתמשים הצעירים של MySpace.

 

לסיכום, המעבר לעולם ה- Web 2.0 פותח מקורות גיוס חדשים. האתגר בחיפוש אחר העובדים המתאימים הופך לקשה יותר, מנהלי ואנשי גיוס שיידעו לנצל נכון את הטכנולוגיה החדשה יזכו ליתרון התחרותי המיוחל.

 

 

מורית רוזן היא מנהלת HRD המספקת כלים פרקטיים ומטמיעה פתרונות פורצי-דרך במספר תחומי ליבה עיקריים: שיפור תשתיות גיוס, בניית תרבות של מניעת הטרדה מינית בארגונים, הקמת תשתיות Relocation ופיתוח ארגוני.

לאתר הבית של החברה: www.hrd.co.il,  שאלות ניתן לשלוח אל: info@hrd.co.il    

   תגובות  (1) הוספת תגובה
1.
עבודה בחו"ל 
צחי,ארה"ב (14/04/2008)
 
© Copyright 2007. All Rights Reserved. לימודי תעודה מטפלת פיתוח אתרים מפת אתר Designed by scoopsites.net