מאמרים
גיוס עובדים
זכויות עובדים
חיפוש עבודה
חשיבה חיובית
יומנו של מובטל
יזמות
כספים ופיננסים
מבחן גרפולוגי
מנהיגות
מקום עבודה
ניהול עובדים
עבודה בחו"ל
קורות חיים
קריירה
ראיונות עבודה
תורה פרנסה ויהדות
פרסום
   דרכים יצירתיות להפוך לטאלנט
לחץ להגדלה
טאלנטים הם לא רק מנחים, שחקנים ואנשי בידור, גם שכירים ועצמאים בכל מקצוע ובכל תחום עיסוק יכולים למתג את עצמם כטאלנטים בתחומם.

מאת: שירה דרורי
פורסם: 23/06/10 01:06

דרכים יצירתיות להפוך לטאלנט

לטאלנטים קל יותר בחיים. מעסיקים רודפים אחריהם, לקוחות מוכנים לשלם יותר כדי לעבוד אתם. קחו לדוגמא כוכבי הטלוויזיה שמוגדרים כטאלנטים, הם בטוח נהנים מתנאים משודרגים וחוזה עבודה מפנק. אבל לא רק מנחים או שחקנים, גם שכירים ועצמאים בכל מקצוע יכולים למתג את עצמם כטאלנטים בתחומם.

האתגר האמיתי הוא להיתפס כטאלנט על ידי הסביבה ובעיקר להגיע לתודעה של אנשים בעמדות מפתח. מדובר אומנם במשימה מורכבת, הדורשת מכם מאמץ ואנרגיות, אבל בסופו של דבר, ההשקעה משתלמת כי אם הגעתם להיות טאלנטים מובטח לכם חיים קלים יותר.
לפניכם מספר עצות שיעזרו לכם לשדרג את עצמכם למעמד של טאלנטים בתחום העיסוק שלכם.

גלו את המומחיות שלכם

בידול הוא שם המשחק. יש כל כך הרבה שחקנים מוכשרים בתחום שלכם, ולכן, כדי לבלוט בשטח עליכם לחפש בעצמכם את הייחוד שבכם. חשבו מה מבדיל אתכם מאחרים: האם אתם מהירים יותר, קריאטיביים בתחום ספציפי, עדכניים בבשורה הטכנולוגית החדשה בענף וכולי. החליטו על מומחיות מבוקשת, כך שיהיו לכם הרבה פניות ואם לצורך העניין עליכם להשקיע בתחום חדש של לימודים כדי לעלות על הגל – עשו זאת.

ברגע שתמצאו מה מייחד אתכם ותגדירו את המומחיות שלכם יהיה לכם קל יותר להדגיש אותה במסמך קורות החיים או בפרופיל השיווקי ובפגישות עבודה והאפקט יהיה, שבטווח הארוך תהפכו לשם נרדף לאותה מומחיות.

הפיצו את עצמכם

מלאכת השיווק היא חלק בלתי נפרד מהפיכתם לטאלנטים וככל שיותר אנשים בברנז'ה ישמעו עליכם וידעו על קיומכם, כך יהיה לכם קל יותר להפוך לשיחת היום. חשוב לספר על עצמכם במגוון ערוצים כמו למשל, בבלוג מקצועי ברשת, היו פעילים ברשתות חברתיות והשקיעו בעיקר בפרופיל המקצועי שלכם, כך שכשמעסיקים או לקוחות יסרקו את הרשת ויחפשו אחריכם הם יגיעו לתוצאות מחמיאות ומפרגנות – תמיד טוב לעלות בהקשרים חיוביים.

כמו בוטוקס שמותח את עור הפנים, כך עליכם למתוח ולשפצר את התדמית שלכם. נסו לעבות ולשדרג את תיק העבודות שלכם, מתגו את עצמכם לפני שאנשים ידעו מי אתם.

הקישור הנכון

הרבו ביצירת קשרים אסטרטגיים עם האנשים הנכונים, הגיעו לכנסים ולאירועים מקצועיים ונצלו גם את הנוכחות שלכם באירועים חברתיים במטרה לעבוד חזק על הנטוורקינג שלכם. תוכלו לחלק כרטיסי ביקור ולהציג את עצמכם בפני אנשים בעמדות מפתח (חפשו קודם פרצופים או שמות מוכרים ברשימת המוזמנים וכך תדעו למי לגשת ומה להגיד). נסו ליצור קשרים עם אנשים פופולאריים, שנתפסים בקרב חבריהם כמי שמגלים את הטרנד הבא או שהמלצה שלהם שווה הרבה. ברגע שאותם אנשים ידעו מי אתם וירצו להמליץ עליכם הם יעשו את זה ואלה יחסי הציבור הכי טובים שתוכלו לקבל.

ולמעשה, ככל שתופיעו ליותר אירועים ותצרו יותר קשרים, השמועה עליכם תרוץ מפה לאוזן בצורה אפקטיבית ומהירה. נכון, על הדרך יהיו סילופי דברים וביקורות לא מחמיאות וירבו גם האנשים שישמיצו אתכם, אבל מי שישיבה בקסמיכם יעשה לכם עבודת שגרירות מעולה. זה רק עניין של זמן עד שהדרישה לשירותכם תתחיל להגיע. כמו כן, אם יהיו לכם מספיק ממליצים לצרף לקורות החיים או לדווח עליהם בבלוג שלכם ותהיה לכם תמיכה מספקת וחותמת לכך שאתם טובים כמו שאתם אומרים שאתם.

לשמור על המוניטין

מתחילים לזהות אתכם כטאלנטים? אתם מקבלים הצעות אטרקטיביות? אל תקלקלו את המוניטין שבניתם לעצמכם. נסו לעמוד ככל האפשר בציפיות, להוכיח שהשתלם לפנות אליכם. היו מהירים כמו שכתבתם שאתם, ספקו תוצאות כמו שהתחייבתם, והמשיכו למתג את עצמכם ברשת או בראיונות לעיתונות, ביצירת קשרים עם בכירים במשרד, ועם הלקוחות של החברה. השמירה על המותג שאתם תסייע לכם לקבל פידבקים חיוביים וגם לקדם את עצמכם, כך שממשרה למשרה או מלקוח ללקוח רק תשתדרגו.

 

ב ה צ ל ח ה!

 

   תגובות  (0) הוספת תגובה
 
© Copyright 2007. All Rights Reserved. לימודי תעודה מטפלת פיתוח אתרים מפת אתר Designed by scoopsites.net