מאמרים
גיוס עובדים
זכויות עובדים
חיפוש עבודה
חשיבה חיובית
יומנו של מובטל
יזמות
כספים ופיננסים
מבחן גרפולוגי
מנהיגות
מקום עבודה
ניהול עובדים
עבודה בחו"ל
קורות חיים
קריירה
ראיונות עבודה
תורה פרנסה ויהדות
פרסום
   כיצד להכין מצגת מנצחת?
לחץ להגדלה
המצגות היו ועודן הכלי השיווקי החזק ביותר עבור אנשי שיווק, המעבירים הרצאות פרונטאליות ללקוחות פוטנציאליים. השילוב שבין ההרצאה הוורבאלית עם ההמחשה החזותית מעביר באופן החד והברור ביותר את המסרים השיווקיים.

מאת: אופסט קולור
פורסם: 11/07/10 22:12

כיצד להכין מצגת מנצחת

 

המצגות היו ועודן הכלי השיווקי החזק ביותר עבור אנשי שיווק, המעבירים הרצאות פרונטאליות ללקוחות פוטנציאליים. השילוב שבין ההרצאה הוורבאלית עם ההמחשה החזותית מעביר באופן החד והברור ביותר את המסרים השיווקיים. וכן את דרכי התנהלות בית העסק, החל מתהליך קליטת הלקוח, קליטת ההזמנה, דרכי הטיפול והביצוע ועד לאספקה ללקוח. מצגת שיווקית איכותית, תציג את הדברים באופן אשר יבהיר לצופים בה את היתרונות הבולטים של בית העסק על פני מתחריו, בין השורות ובאופן ישיר.

 

ניתן לסווג את האלמנטים המכריעים במצגת מנצחת לשלושה: הראשון, הוא הטקסט המהווה נקודת מפתח לתהליך ההצגה הפרונטאלית של המצגת; השני הן התמונות והעיצוב הכללי, אשר ישקף את תדמיתו של בית העסק; ולבסוף – אלמנט האילוסטרציה, הבא לידי ביטוי באמצעות האנימציות הממוחשבות, הממחישות תהליכים או דרכי פעילות של מוצר.

 

מצגת מנצחת – הטקסט

 

נקודת המוצא, אשר מובילה את הקופירייטר המנסח את הטקסט עבור מצגת שיווקית או תדמיתנית לבית עסק, היא כי הצופים בפרזנטציה אינם מגיעים מהתחום בו עוסקת החברה. על כן, רצוי להבהיר באופן הידידותי והפשטני ביותר נושאים אשר מוגדרים כטכניים, או מונחים השמורים לאנשי המקצוע המועסקים בחברה. מתוך נקודת מוצא זו, ינסה התמלילן לשלב בטקסטים המוצגים בין שקפי המצגת מעין מילון מונחים סמוי, אשר לא יגרום לצופה תחושת נחיתות או תסכול, כאשר ייתקל במהלך ההרצאה במונחים מקצועיים אשר אינו מבין, ולא יגרום לו לאבד את קו המחשבה.

 

זאת מנקודת מבטו של הצופה. מנקודת מבטו של המציג, מטרתו העיקרית של הטקסט המופיע בין שקפי המצגת, היא להעניק למרצה נקודות לפיתוח הנושאים עליהם ירצה להרחיב במהלך ההרצאה. חשוב לזכור, כי אמנם נקודות אלו משמשות את המציג בעת העברת הרצאה המלווה במצגת, אך יחד עם זאת, פעמים רבות מבקשות חברות להשתמש בפרזנטציה ככלי שיווקי בפני עצמו, אשר יועבר אל לקוחות פוטנציאלים כמעין קטלוג, על כן לנקודות אלו חייבת להיות משמעות בפני עצמן, ואין להקל ראש ולקצר יתר על המידה בכתיבתן, שכן אלו חייבות לשמר רצף הגיוני בעת עיון עצמאי, ללא המרצה.

 

מצגת מנצחת – התמונות

 

הקלישאה הקובעת כי טוב מראה עיניים, מעולם לא הביעה עצמה טוב יותר מאשר בהצגת מצגת שיווקית. אלפי שורות של טקסט מנוסח היטב באמצעות אנשי מקצוע מובילים מהתחום, לא יוכלו להמחיש טוב יותר מאשר תמונה מוצלחת אחת.

 

כמובן, שעל פי סיווגו של בית העסק עבורו נתפרת המצגת השיווקית יש לכלול תמונות בהתאם. לצורך העניין, בית עסק לפיתוח תוכנות מחשב כדוגמת חשבשבת ואחרות, לא יוכל להציג תמונות של המוצר או של תהליכי הייצור. לשם כך יזדקק ככל הנראה להדמיות אנימציה אודותיהן נרחיב בהמשך. יחד עם זאת, מפעל יצרני אשר מייצר מוצרים שונים מחומרים שונים בתהליך ייצור מורכב, רצוי ואף הכרחי להציג במהלך המצגת תמונות ברורות של המוצרים היוצאים את תהליכי הייצור, המכונות המשמשות את הייצור, חדרי ביקורת במפעל ועוד.

 

מצגת מנצחת – האנימציה

 

השימוש באנימציות בתוך מצגת שיווקית עשוי להיות גורם מכשיל, כאשר אלו אינן משולבות בה בטוב טעם ובמחשבה תחילה. בקלות רבה מאוד, תוכל אנימציה להפוך מצגת רצינית למשעשעת, ובמקרים רבים איננו מעוניינים לשעשע את קהל הצופים בה, אלא להבהיר מסרים שיווקיים רציניים וברורים. שילוב קטעי אנימציה במצגת נועדו להמחיש פעולות שונות כגון, תהליך קליטת לקוח או קליטת הזמנה, דרכי שימוש במוצרים או תוכנות, ולמעשה, אנימציות המוטמעות אל מצגת נועדו להמחיש זרימה, באופן אשר לא ניתן להגיע אליו באמצעות התמונות או הטקסט.

 

המאמר בחסות אופסט קולור – חשבשבת להדפסת צ'קים בבית העסק.

 

 

   תגובות  (0) הוספת תגובה
 
© Copyright 2007. All Rights Reserved. לימודי תעודה מטפלת פיתוח אתרים מפת אתר Designed by scoopsites.net