מאמרים
גיוס עובדים
זכויות עובדים
חיפוש עבודה
חשיבה חיובית
יומנו של מובטל
יזמות
כספים ופיננסים
מבחן גרפולוגי
מנהיגות
מקום עבודה
ניהול עובדים
עבודה בחו"ל
קורות חיים
קריירה
ראיונות עבודה
תורה פרנסה ויהדות
פרסום
   העובדים הם השגרירים
לחץ להגדלה
תארו לעצמכם מצב שבו אתם יושבים בפגישת עבודה עם לקוחות והעובדים שלכם משחררים מסרים סותרים לגמרי לגבי מה שסוכם בישיבת ההנהלה האחרונה? דמיינו לעצמכם איך הלקוחות יופתעו לגלות, שאין התאמה בין החזון העסקי שלכם לזה של העובדים שלכם?

מאת: שירה דרורי
פורסם: 22/08/10 02:53

העובדים הם השגרירים

תארו לעצמכם מצב שבו אתם יושבים בפגישת עבודה עם לקוחות והעובדים שלכם משחררים מסרים סותרים לגמרי לגבי מה שסוכם בישיבת ההנהלה האחרונה? דמיינו לעצמכם איך הלקוחות יופתעו לגלות, שאין התאמה בין החזון העסקי שלכם לזה של העובדים שלכם? העובדים הם נציגי החברה וכדי שייצגו אתכם בצורה הטובה ביותר, חשוב שהם יחיו וינשמו את הנשמה של העסק, יזדהו עם מטרות הארגון וידעו לדברר אתכם נכון גם כשאתם אינכם לידם. איך הופכים את העובדים לשגרירים הטובים ביותר של החברה? לפניכם מספר עצות.

לאתר את המועמד המושלם - מבחן כניסה לעבודה

התאמת העובדים לעסק מתחילה כבר בשלב גיוס עובדים. חשוב מאוד לברר במהלך ראיון העבודה עם המועמדים הפוטנציאליים, כיצד הם תופשים את העסק ואת תפקידם בחברה. מה הציפיות שלהם, מה הם יודעים על הארגון, וכיצד הם חושבים שישתלבו בו. זאת, כדי לוודא שהם אכן מתאימים לארגון מבחינת סגנון עבודה, ערכים, מוטיבציה וכדומה.

אתם יכולים להציב בפני המועמדים סיטואציות אמיתיות מתוך הווי העסק ולבקש מהם לתת מענה, כדי לוודא שהם אכם היו מגיבים כפי שהייתם מצפים שהם יגיבו, ניתן גם להעביר אותם תקופת מבחן ממשית בעסק עצמו כדי לבחון את השתלבותם בחברה ועוד.

הדרכה אישית והוראות הפעלה

אי אפשר לזרוק עובדים למים ולצפות שהם מיד ישחו למרחקים ארוכים, חשוב לתדרך אותם כראוי ולכוון אותם לפי מטרות החברה והעבודה השוטפת בעסק. כדאי לכתוב ספר הוראות, שיעבור מעובד לעובד, ויסביר בצורה ברורה, מפורטת ומדויקת את נהלי ומדיניות החברה: הוראות מדויקות לפעולה, החל מאיך לענות לטלפון ועד דרכי טיפול בתיק לקוח.

חשוב שגם עובדים מחליפים, שזו להם עבודה זמנית בלבד, יבצעו את העבודה בהתאם לכללי ולנוהלי החברה. ספר הדרכה כולל הדרכה אישית לכל עובד מטעם נציג הדרכה בחברה, יסייעו לעובדים החדשים להבין כיצד דברים עובדים בעסק.

ערך מוסף - לחבר אותם לעניינים

האני המאמין הוא חלק בלתי נפרד מהחיבור של עובדים לחברה ומהפיכתם מעובדים לשגרירים טובים שלה. מומלץ לייצר חווית תעסוקה מיוחדת שתעזור להם להרגיש חלק מהעסק, לבקש מהם להתלוות אל הממונה במהלך מספר ימי עבודה או לדרוש מעובדי המטה לבלות יום בשטח, כדי להבין מה קורה בפועל ולא לפעול מתוך מגדל שן מנותק.

מעקב צמוד אחרי העובדים

עסקים קטנים בצמיחה חווים את זה ביומיום: הלקוחות רוצים לעבוד רק אתכם ולא עם מישהו אחר אבל בלית בררה, העסק גדל או יצאתם לחופשה או לתקופת לימודים בחו"ל והם נאלצים להסתפק בממלאי מקום, תקציבאים או עובדים מטעם המשרד לכן, זכרו שהעובדים הם כרטיס הביקור שלכם, וחשוב להקפיד שהתקשורת שלהם עם הלקוח, על אף שהיא כעת מתווכת, שומרת על יחס אישי כמו בעבר והלקוח מקבל שירות נאמן למקור בסגנון המועדף עליו.

לצורך כך, חשוב לעקוב אחרי ההסתגלות של העובדים החדשים, וכך להסיק האם גיוסם למערכת היה נכון או מוטעה. כדי לבדוק את התפקוד של העובדים מחוץ למשרד או באינטראקציה עם לקוחות, חשוב לשלוח מלווה מטעמכם שידווח בזמן אמת אודות התפקוד של העובד וכן, להיות בקשר רצוף עם הלקוחות ולשמוע את דעתם הכנה על התנהלות העובדים. אפשר גם לצפות בעובדים תוך כדי פעולה, להעיר הערות בונות או למסור להם מחוון מדויק, המתייחס לפרמטרים שונים באופן התנהלותם, החל מסגנון הפרזנטציה ועד הדרך בה הם השיבו לשאלות של לקוחות.

תחרויות לייצוג הולם

העובדים הם השגרירים הטובים ביותר של העסק ולכן, המריצו אותם לייצג את העסק בכבוד ובדרך ראויה. תוכלו לארגן תחרויות של איסוף לידים או הטיפול המצטיין ביותר בלקוחות, הפצת מסרים שיווקיים דרך העובדים ברשתות חברתיות או באירועי נטוורקינג ולתגמל את העובדים שייצגו את החברה בהתאם בבונוס כספי או בנופש בבתי מלון באילת.

כמו כן, העובדים שלכם לשעבר עדיין משמשים נציגים שלכם, כשהם עוברים למקומות עבודה אחרים ומספרים כיצד היה לעבוד אצלכם. לכן, הקפידו לסיים את היחסים עמם בצורה טובה והוגנת, וכך תשמרו על נאמנות מתמשכת גם אחרי עזיבתם.

 

בהצלחה,

אתר קריירה

   תגובות  (0) הוספת תגובה
 
© Copyright 2007. All Rights Reserved. לימודי תעודה מטפלת פיתוח אתרים מפת אתר Designed by scoopsites.net