מאמרים
גיוס עובדים
זכויות עובדים
חיפוש עבודה
חשיבה חיובית
יומנו של מובטל
יזמות
כספים ופיננסים
מבחן גרפולוגי
מנהיגות
מקום עבודה
ניהול עובדים
עבודה בחו"ל
קורות חיים
קריירה
ראיונות עבודה
תורה פרנסה ויהדות
פרסום
   כיצד לכתוב הצעת מחיר
לחץ להגדלה
הקמתם עסק עצמאי שנמצא בתחילת דרכו והתחלתם לבצע עבודות עבור מעסיקים שונים שמשלמים לכם פר עבודה על פי הסכם שנכתב ביניכם מראש, בכתב או בעל פה. בפועל, כאשר עומד על הפרק לקוח חדש אתם נדרשים לתת הצעת מחיר. איך עושים זאת? לפי מה תתמחרו את השירות או המוצר שלכם?

מאת: רן בן עזרא
פורסם: 01/01/01 00:00

 

הצעת מחיר והדרך לסגור אותה בשלום

 

לכאורה זה נשמע פשוט: הקמתם עסק עצמאי שנמצא בתחילת דרכו והתחלתם לבצע עבודות עבור מעסיקים שונים שמשלמים לכם פר עבודה על פי הסכם שנכתב ביניכם מראש, בכתב או בעל פה. בפועל, כאשר עומד על הפרק לקוח חדש אתם נדרשים לתת הצעת מחיר. איך עושים זאת? לפי מה תתמחרו את השירות או המוצר שלכם? כיצד תתנו הצעה שתגרום לכם לקבל את העבודה אך מבלי לפגוע ברוווח שלכם???

 

הצעות מחיר (בעיקר אצל עוסקים עצמאיים שעובדים עבור חברות או אנשים פרטיים) היא דבר שלא מומלץ להקל בו ראש. בסופו של עניין, מדובר אך ורק בפרנסה והרווח הכלכלי של העסק העצמאי. רווחה כלכלית בעקבות עבודות שהעוסק העצמאי משיג, עשויה להוביל אותו לקבל עבודות נוספות ורבות יותר בשל שמועות עליו שעוברות מפה לאוזן, המלצות של מעסיקים שעבד אצלם למעסיקים אחרים ובעיקר: ניסיון שהוא צובר ומאפשר לו לקבל יותר הצעות עבודה.

 

לא רק עסק עצמאי שנמצא בתחילת דרכו צריך להתמודד עם השיקולים הכרוכים בכתיבת הצעת המחיר. גם עסקים בינוניים או עסקים שנמצאים בשלב התפתחות של עסק בינוני עד גדול וגם עסקים ותיקים צריכים להתמודד עם אתגרי הצעות המחיר מידי יום ביומו.

 

תמורה ללא תשלום

 

החשש הבסיסי ביותר של כל עוסק עצמאי הוא, שברגע שיגיש הצעת מחיר עבור הלקוח שמעוניין בשירותיו, היא עלולה להיות גבוהה מידי או נמוכה באופן מחשיד או לא מפורטת מספיק. פעמים רבות כשמגישים הצעת מחיר לא ריאלית, קיים החשש כי הלקוח הפוטנציאלי כלל לא ינהל משא ומתן עם בעל העסק ויוותר על הרעיון לשיתוף פעולה באופן מיידי. כל התקשורת והאפשרות לעבודה תרד מיד לטמיון. זהו, כמובן, מצב לא אידאלי בעליל, שגורם לעוסקים שמגישים הצעות מחיר לתמחר את העבודה שלהם באופן כזה שהתמורה שיקבלו לא תשתלם להם.

 

דרכי התקשרות בהצעת מחיר

 

על מנת לדעת מראש כיצד לגשת אל המעסיק בהצעת מחיר מבוססת, טובה והגיונית שיסכים לה, יש להקפיד על מספר נקודות:

שיחה מגבה מייל - כיום מקובל להגיש הצעות מחיר של שיתוף פעולה בין בעל עסק לאדם שרוצה לרכוש את שירותיו באמצעות התכתבות בתיבת המייל. בעבר היה נהוג יותר לסגור הצעות מחיר באמצעות פגישה, שיחה וסיכום דברים בין שני הצדדים. האופציה של הגשת הצעת מחיר באינטרנט היא הרבה יותר פשוטה ונוחה, בעיקר לבעלי עסק עצמאי, שצריכים לנהל תקשורת עם מספר רב של מעסיקים שהם עובדים מולם. מצד שני, דרך זו חסרה את המימד של תקשורת בין אישית בין שני הצדדים, מה שעשוי להוות מגרעת בכל הקשור לסגירת העסקה. אדם שרוצה להיעזר בשירותי העסק שלכם יהיה לרוב יותר גמיש למשא ומתן והמשך שיחה לאחר הצעת המחיר, במידה ושוחחתם עמו בטלפון או נפגשתם. דרך התקשורת באינטרנט היא גם מומלצת ויעילה, אך אל תוותרו לעולם גם על שיחה טלפונית שתבהיר לכם היכן אתם עומדים.

 

הכרת השוק - מומלץ תמיד להיות על אצבע עם הדופק בכל מה שנוגע להצעות מחיר בשוק בתחומים שאתם עוסקים בהם. אם למשל יש לכם עסק שמתפעל אולם אירועים ומגיע אדם שרוצה לשכור אותו לערב אחד, חשוב מראש (בעיקר אם העסק בתחילת דרכו) לבצע סוג של בדיקה מקדימה על מחירם של אולמות אחרים בסביבה וכן של גני אירועים. כמו כן יש להכיר היטב את הסטנדרטים הנהוגים בשוק הזה. ייתכן שהמחיר שתציעו גבוה מעט אך הוא מעניק תמורה טובה יותר לכספו של הלקוח וכדאי שאתם והוא תדעו מזה. הבדיקה המקדימה תסייע לכם להציע הצעת מחיר שתהיה סבירה יחסית ותנוע סביב הסטנדרט הממוצע בשוק.

 

בדיקת דופק - מעבר לבדיקה מעמיקה על העסקים שדומים לכם ופועלים באותה סביבת עבודה כמוכם, אפשר להיעזר גם בעצות של האנשים הקרובים אליכם. אם הם עוסקים בתחום דומה או קרוב למה שאתם עושים, מה טוב. תוכלו לקבל קריאת כיוון ל"מה אפשר לבקש בתמורה למה" ולהרגיש נוח עם ההצעה שתציעו.

 

להיות שלמים עם עצמכם - דרך אחרת לבדוק את הדופק שלכם היא לעבוד עם דמיון מודרך: דמיינו שקיבלתם את העבודה ב-X שקלים ואתם מתחילים לעבוד. האם אתם מרגישים מנוצלים? האם התמורה אינה "מתיישבת לכם טוב" עם איכות השירות שאתם מעניקים??? סימן שהמחיר נמוך מדי. מאידך דמיינו את עצמכם נוקבים בסכום גבוה במיוחד (כזה שהייתם מתים לעבוד תמורתו) – האם אתם מרגישים נוח לנקוב בסכום הזה? או שמא אתם מרגישים סחטנים או גרידים?? שחקו עם הסכומים בדמיונכם עד אשר תגיעו לסכום שבו תרגישו הכי הוגניםבראש ובראשונה מול עצמכם. כאשר תהיו סגורים על עצמכם תוכלו להפגין בטחון רב מול הלקוח ולסגור את העסקה. גם במידה ולא תיסגר בסכום שנוח לכם בולא תצטערו.

 

בכל הצעת מחיר שתיתנו, חשוב להדגיש כי אתם פתוחים למשא ומתן גם אחרי שהגשתם אותה. אל תמכרו את פרנסתכם למען סכום זעום ולא הגיוני, יחד עם זאת היו מוכנים להתגמש ולהתפשר. בצורה כזו גם תשיגו העבודה במחיר טוב וגם הצד השני יהיה נכון לשלם אותה ויהיה מרוצה משיתוף הפעולה עמכם.

 

בהצלחה,

www.allcareers.co.il

   תגובות  (0) הוספת תגובה
 
© Copyright 2007. All Rights Reserved. לימודי תעודה מטפלת פיתוח אתרים מפת אתר Designed by scoopsites.net