מאמרים
גיוס עובדים
זכויות עובדים
חיפוש עבודה
חשיבה חיובית
יומנו של מובטל
יזמות
כספים ופיננסים
מבחן גרפולוגי
מנהיגות
מקום עבודה
ניהול עובדים
עבודה בחו"ל
קורות חיים
קריירה
ראיונות עבודה
תורה פרנסה ויהדות
פרסום
   שיווק עצמי
לחץ להגדלה
כל יום ביצעתי ניסויים וחידושים, כל יום שיפרתי את קורות החיים והחיפוש אחר מודעות הדרושים תוך כדי תנועה. וכל תנועה שמביאה תוצאה תועדה היטב בראשי. לשלוח קו"ח בקופסה מהודרת כדי למשוך תשומת לב...

מאת: נתי גליק
פורסם: 01/05/07 01:11

שווק עצמי

שיווק עצמי

 

כל יום ביצעתי ניסויים וחידושים. כל יום. שיפרתי את קורות החיים והחיפוש אחר מודעות הדרושים תוך כדי תנועה. וכל תנועה שמביאה תוצאה תועדה היטב בראשי.

לשלוח קו"ח בקופסה מהודרת כדי למשוך תשומת לב

ייתכן שקורות החיים כתובים מצוין, אבל גם אם זה כך - עדיין יש משהו שיש לבצע כדי לתת ערך מוסף.

שיווקיות!

גם במסחר, כשיש מוצר מצוין, עדיין יש צורך בשיווק אגרסיבי. הדרך שלך לשווק את עצמך בלי שייראו אותך היא ע"י "מודעת הפרסומת"= קורות החיים שלך שמציגים את המוצר = אותי.

אל תשכח - יש מאות קורות חיים שמגיעים על שולחנו של המעסיק. אתה חייב ללמוד את הטריקים שיבליטו את קורות החיים שלך מעל כולם.

דרך אחת - לכתוב את קורות החיים מבחינת התוכן שלו בצורה נכונה. וגם כאן, יש לשמור על אחידות, יש צורך לפרט כותרות בצורה קצרה, ויש צורך לפרט את העשייה שבכל תפקיד שביצעת.

דרך נוספת משלימה - להוסיף את עטיפת הצלופן "שתעשה חשק" לפתוח את המוצר ולדעת מה יש בפנים. אותה פתיחת מוצר משולה להזמנה לראיון.

איך עושים את זה?  ע"י מכתב פתיחה קצרצר שיתמצת את השכלתך ועשייתך הרבה. כך - המראיין לא יצטרך לקרוא דף שלם, ודומה לאחרים, שעושה חשק להניח בצד ולעבור הלאה,  אלא יגיד - שווה להזמין אותו לראיון.

אבל במכתב הפתיחה...חשובה גם הויזואליות. עיצוב יפה.

הויזואליות היא נייר הצלופן המרשים שיגרום למעסיק לרצות לפתוח את העטיפה ולהגיע לתוכן.

הבנתי שכדי שיקראו לי להתראיין צריך גם לשווק את עצמי כך שקורות החיים יבלטו, ויזואלית, מעל פני השטח. בתקופה קשה של אבטלה שבה יש "בשוק החופשי" הרבה מאוד אנשים מקצועיים בכל תחום יש צורך לשווק את עצמך בצורה הכי מקצועית שרק אפשר.על כן עיצבתי את קורות החיים בצורה של תבנית פקס משרדית מקצועית, שכוללת תאריך, הנדון, לכבוד, לידי, מס' פקס, מס' משרה, טלפון שלך שיוכלו לחזור אלייך מיידית ולא ישימו את הדף בצד ויגידו "נחזור אליה אחר כך", ועוד. הבנתי בנוסף שקורות החיים יבלטו עם אצרף דף מקדים שמתמצת את קורות החיים ומקצר את הצורך בקריאת קורות החיים. עיצבתי אותו בצבעי כחול ושחור. כחול עבור שינויים של שם משרה וכל שינויי נדרש אחר.

דאגתי גם להתאים את הפתיח לפי כל אחד מהמודעות ספציפיות.

יש צורך להתאים את הפתיח לפי כל המודעות ספציפיות. אם יש לך ניסיון ספציפי שראית שבמודעה נוסח בצורה מסוימת- כדאי להשתמש בניסוח של המודעה ולהרחיבו ולתאר את ההתאמה שלך. אפשר וצריך להראות את ההתאמה הזו בעיקר בפתיח. ברגע שתשתמש בניסוח המתאים ותרחיב ותראה שאתה "בול" מה שהם צרכים---> הגדלת את הסיכוי שלך לזימון לראיון.

 

ככל שההתאמה גבוהה יותר – המעסיקים קוראים לך מהר יותר.

 

עוד דגש- אם תארגן פתיח טוב ראיון העבודה יהיה סביב התמצית = הפתיח. אז... יבקשו ממך להרחיב את הנושאים שתמצת בפתיח. ושם הרי פירטת את כל מה שמתאים וכל יתרונותיי היחסיים ביחס לתפקיד. וכך ניווטתי את הראיון בצורה טובה.

 

כשתעבוד לפי שטנס זה של הרחבת המתומצת---> התוצאות היו טובות- הרגשה אישית טובה ב- 90 אחוז מהמקרים.

 

התייחסתי לחיפוש העבודה כעבודה לכל דבר. כל שנייה שהתהלכתי הייתה למען שיפור מה שעשיתי בדקה הקודמת. אחרי כל ראיון, ביצעתי ביקורת עצמית נוקבת והסקתי לגבי הטעויות שלי.בניתי את עצמי מדקה לדקה. מיום ליום.

ככל שבניתי את עצמי יותר, הביטחון שלי החל להעלות לרמות כאלו שאמרתי לעצמי שלמרות התקופה הקשה, אני עוד אמצא עבודה טובה יותר ממה שהייתה לי ובתנאים יותר גבוהים.

תקראו לי משוגע - אבל כך התנהלתי. אני בניתי אמונה עצמית גבוהה שנבעה מדרך ההתנהלות שלי.

וההתנהלות שלי... לתת מעצמי את כל כוחות הנפש והגוף למען חיפוש אחר מודעות דרושים ולהפיק מעצמי את הטופ שבטופ בראיון עצמו. ההתייחסות שלי ותפישתי אחר חיפוש עבודה הייתה כשל ג'וב של ממש.

בחינת רעיון נוסף – הוספת תמונה לקורות החיים:

אחד המשתתפים בפורום  העלה רעיון לצרף תמונה לקו'ח כדי לנסות לבלוט קצת על רקע מבול הטפסים שמקבל המראיין בארגון.

 תמונה זה רעיון שעשו כבר. זה לא חדש. ראיתי קורות חיים עם תמונה. כך שאם חיפשתם ייחוד אזי יש כאלה שכבר השתמשו ברעיון.

בעד תמונה

  1. זה אכן מבליט אותך משאר מבול קורות החיים שמקבל המראיין.
  2. אם אתה ייצוגי במראה- זה יבלוט לטובתך עוד לפני שקראו לך לראיון.
  3. שבירת השגרה למראיין.
  4.  מראה על העזה. יש כאלה שהתרשמו מהתעוזה.

נגד תמונה

1.      בפקס התמונה לא תעבור טוב.

2.      בשליחה במייל - צריך לבדוק שהקובץ לא הופך להיות כבד מידיי מבחינת הזיכרון. חשוב מאוד שבגלל כובד של הקובץ חלילה משהו ישתבש והקובץ לא יגיע ליעדו.

3.      זה רעיון שכבר השתמשו בו.

4.      זה קצת קיטשי. מראיין שמרן עלול לפסול את הרעיון.

קשה לדעת מה מהטיעונים חזק יותר. אני אישית בעד להבליט את הניסיון ואת הדבר העיקרי שלשמו יש בכלל מודעה- הבלטה למה אני מתאים מבחינה תפקודית. צריך לחשוב איך לעשות זאת בצורה ויזואלית מרשימה. צריך לחשוב על  איזשהו רעיון שבנוי על הפתיח. משהו שייראה קצת שונה מבחינה ויזואלית ויבלוט מעל פני השטח - אך בהתמקדות בתוך הוויזואלי יבלטו המשפטים של ההתאמה שלי לתפקיד. משהו מעין מלבן טקסט שאפשר להבליט בצורה מעניינת ולהוסיף גרפיקה מעניינת מעל או מתחת. אבל שוב- הגרפיקה צריכה למקד את המראיין לקרוא את הדבר החשוב יותר – התאמה לתפקיד.  אפשר אולי כרעיון ייחודי לשלב את נושא הטקסט עם התמונה - נניח לרגע שהגרפיקה שלך היא התמונה - ואליה צמוד מלל טקסט מתחת שאומר: כדאי לך לזמן אותי לראיון - אני פשוט "תפור" לתפקיד המוצע. ההשכלה שלי היא אאא והניסיון שלי הוא בבב. אם תיקח אותי אתן את כולי וכו' וכו'.

 

יש מספר גורמים שיכולים להשפיע על אי קבלה לעבודה.

קורות חיים שאינם מביאים מספיק ראיונות:  יש לשפר את קורות החיים.

ירידה בביטחון ובאמונה העצמית:  ירידה בביטחון עצמי גורמת לכך שבראיונות אתה משדר דברים הפוכים למה שצריך. זה דיון בפני עצמו- איך אני מעלה לעצמי את המורל והביטחון.

קושי אמיתי מציאותי של המשק: יש אומנם עבודה, אך לא בכל דבר. ויתרה מזו, גם במקצועות שיש עבודה, יש המון קופצים על כל משרה, כלומר התחרות מאוד קשה והסיכוי לא להצליח רב מאוד. על כן יש צורך לדעתי לשלוח כמה שיותר קורות חיים ולהגדיל את מעגל המקצועות אליהם את פונה כדי להגדיל את הסיכוי שיקראו לך לראיון.

 חוסר ידע באשר לצורת החיפוש אחר מודעות: אם לא תפיק את המקסימום בחיפוש אחר מודעות הדרושים "תביא" בסופו של דבר לפחות ראיונות ופחות סיכוי להצליח. על כן יש להקיש לחיפוש אחר מודעות בעיתונים ובאינטרנט שעות רבות תוך ניסיון בלתי פוסק לדלות מידע חדש.

   תגובות  (0) הוספת תגובה
 
© Copyright 2007. All Rights Reserved. לימודי תעודה מטפלת פיתוח אתרים מפת אתר Designed by scoopsites.net