מאמרים
גיוס עובדים
זכויות עובדים
חיפוש עבודה
חשיבה חיובית
יומנו של מובטל
יזמות
כספים ופיננסים
מבחן גרפולוגי
מנהיגות
מקום עבודה
ניהול עובדים
עבודה בחו"ל
קורות חיים
קריירה
ראיונות עבודה
תורה פרנסה ויהדות
פרסום
   כיצד למקסם הכנסות גם בעונה "היבשה"
לחץ להגדלה
עונת הקיץ נחשבת לעונה חמה עבור עסקים רבים בתחומי הפנאי והתיירות, אבל בעוד שישנם עסקים שבקיץ משגשגים להפליא, עסקים אחרים מתייבשים ומחכים שהלקוחות שלהם כבר יחזרו לשגרה.

מאת: Allcareers
פורסם: 01/01/01 00:00

כיצד למקסם הכנסות גם בעונה "היבשה"
מאת: שירה דרורי

עונת הקיץ נחשבת לעונה חמה עבור עסקים רבים בתחומי הפנאי והתיירות, אבל בעוד שישנם עסקים שבקיץ משגשגים להפליא, עסקים אחרים מתייבשים ומחכים שהלקוחות שלהם כבר יחזרו לשגרה.
אבל חבל להתייבש בצד כשאפשר לקחת יוזמה ולהצליח! עסק עונתי יכול לשמור על רווחיות גם בתקופות היובש אם מנהליו ישכילו לתכנן נכון את הפעילות העסקית והשיווקית, וידעו כיצד להפעיל ולהתאים את העסק לצרכי הלקוחות גם לא בעונות הבוערות.
לפניכם מספר טיפים לשמירה על פעילות שוטפת במשך כל ימות השנה:

 

זהו את הטיימינג הנכון
אחרי שתצברו ניסיון בענף בו אתם פועלים או תבררו עונתיות מראש, תדעו לזהות מתי תקופת השיא של העסק שלכם ומתי תקופת השפל. אם למשל יש לכם עסק לשיווק חבילות סקי באירופה, רוב הסיכויים שעיקר הפעילות שלכם מתרכזת בעונות הסתיו והחורף ואם אתם מסעדת חוף, הרי שמרבית הלקוחות מגיעים אליכם עם פתיחת עונת הרחצה.
אחרי שגיליתם מתי עליכם להשקיע יותר מאמצים כדי להעלות את הרווחים, תוכלו להתכונן מראש לקראת העונות החלשות ולא לתת להן לפגוע בעסקים שלכם.

הביאו את הלקוחות באמצעות דילים
עליכם להפוך את עצמכם לאטרקטיביים גם בעונות בהן חלה ירידה בביקושים: ניתן לעשות זאת על ידי מבצעים משתלמים שיעודדו את הלקוחות לרכוש את המוצר גם בעונה בה הם אינם משתמשים בו כדי לא לפספס הזדמנות שלא תחזור בעונה.
מבצעים על בגדי חורף בעונת הקיץ, קופונים שניתנים למימוש דווקא עכשיו לפני שמתחילה העונה, הטבות לחברי מועדון וכל מה שיביא את הלקוחות לחנויות או לבצע אצלכם רכישה גם אם זה לא התזמון המועדף עליהם.
נסו לשווק את המוצר שלכם לקהלי יעד מוגדרים שיתעניינו בדיל גם מחוץ לעונה כמו למשל, השכירו את מסעדת החוף לאירועים פרטיים או אירועי חברה בעונת החורף.

חשבו מחוץ לעונה
אתם בוודאי רגילים לעלייה בהכנסות בעונה הבוערת של העסק שלכם, אבל מה דעתכם לשנות כיוון עסקי לצורך השלמת הכנסות שלא בעונה? חשבו על פתרונות שיעזרו לעסק שלכם לעבוד גם לא בעונה. נסו להרחיב את הפעילות שלכם כדי שתשתמשו בפלטפורמה הקיימת לפעילות שלא בעונה. כמו למשל, על ידי קירוי נכון של אולם אירועים פתוח תוכלו לארח אורחים גם בעונת החורף או אם אתם משווקים משקאות חמים נסו לחשוב על גרסאות קרות ומרעננות שיתאימו לחיך בעונת הקיץ.

פנו לקהל יעד אחר
בצד השני של העולם כשאצלנו חורף שם קיץ, אם תתחזקו חנות מקוונת בינלאומית תוכלו לשווק ולמכור מוצרים לארצות בהן העונתיות שונה ויתכן שתגלו שלמוצרים שלכם יש ביקוש גם כשכבר חשבתם לסגור את הבאסטה.
ולא תמיד צריך ללכת רחוק, נסו לפנות לקהל יעד אחר אליו לא פניתם עד כה. למשל, אם אתם משווקים בגדי ים ותמה עונת הרחצה, בדקו אפשרות למכור בגדי ים לקבוצות שחייה שמתאמנות ושוחות כל השנה וכך תוכלו לקהל תמורה לסחורה על ידי התאמת המוצר לקהל יעד אחר.

הכינו את הקרקע
חשוב להתכונן לימי הבצורת של העסק. איך עושים את זה? נסו לסגור כמה שיותר עסקאות לקראת העונה החמה של העסק שלכם, כדי שיהיו לכם הכנסות מובטחות גם לפני תחילת העונה. תוכלו לשווק מלגות לימודים לפני תחילת ההרשמה, להציע דילים של נופש באילת בראש השנה או אפילו לשווק קורס שוק ההון, עוד לפני תקופת החגים וכדומה. בכל מקרה, חסכו כמה שאפשר כדי שההוצאות שלכן לא יהיו גבוהות מחוץ לעונה, צמצמו את מצבת כוח האדם של העסק, אל תפתחו את העסק אם אין לשירותים ביקוש בתקופות מסוימות כמו תקופת חגים וכדומה.

   תגובות  (0) הוספת תגובה
 
© Copyright 2007. All Rights Reserved. לימודי תעודה מטפלת פיתוח אתרים מפת אתר Designed by scoopsites.net