לימודים
Skip Navigation Links.
פרסום
   היום הראשון בעבודה
לחץ להגדלה
בשעה טובה ומוצלחת התקבלנו למקום עבודה חדש, וסוף סוף הגיע היום הגדול: יום העבודה הראשון שלנו, שבו מציגים אותנו בפני כל עובדי החברה, היום שבו עלינו להיות במיטבנו ולשמור על הרושם הטוב שעשינו בראיון העבודה. אל היום הזה נתייחס בצורה קריטית בהתאם  למשפט "אין הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשון"...

מאת: ציפי גלזר M.Sc
פורסם: 22/01/09 10:30

 

היום הראשון בעבודה

 

בשעה טובה ומוצלחת התקבלנו למקום עבודה חדש, וסוף סוף הגיע היום הגדול: יום העבודה הראשון שלנו, שבו מציגים אותנו בפני כל עובדי החברה, היום שבו עלינו להיות במיטבנו ולשמור על הרושם הטוב שעשינו בראיון העבודה.

אל היום הזה נתייחס בצורה קריטית בהתאם  למשפט "אין הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשון".

על מה כדאי  לשים לב במיוחד ביום הראשון:

 

המראה החיצוני:

 

חשוב, למשל, שהשיער ייראה נקי ומטופח עם תספורת נכונה ומתאימה. חשוב שכפות הידיים תהיינה מטופחות, ואם באים עם סנדלים, חשוב להקפיד גם על כף רגל מטופחת.

הלבוש צריך להיות מותאם לסגנון הנהוג במקום, ולכן כבר בפגישות המקדימות שלנו כמו בראיון העבודה, חשוב לשים לב מה לובש הצוות.  

צבעי לבוש: מומלץ ללבוש בגדים בגוונים רגועים. כחול, למשל, כמעט תמיד מומלץ, כיוון שמשדר רוגע, יציבות, ומקצועיות, מסרים שמשרתים בצורה מאוד טובה את ראשית הדרך. צבעים רגועים נוספים, הם אפור, וגם לבן, המשדרים ניקיון וטוהר ופתיחות ורצון לקשר בלתי אמצעי. לכל אחד מהצבעים הללו יש גוונים שונים, וחשוב לבחור את הגוון שמתאים לנו.

צבעים לא מומלצים: אדום, שמשדר מסרים מאוד חזקים כמו דם וסקס, אגרסיביות, מוחצנות, ומעורר אנשים בדרכים שונות. מומלץ לא ללבוש שילוב שיש לו קונטרסט חזק כמו שחור עם לבן, כיוון שמשדר סמכותיות וכוחניות. גם צהוב לא מומלץ כיוון שמתבלט מדי.  

בכל מקרה, חשוב להתלבש לפי צו האופנה ולא לשכוח להקפיד גם על נעליים נקיות, מצוחצחות ולא בלויות.

אביזרים: לא להגזים באביזרים כמו תכשיטים, אבזמים, כפתורים וכדומה. חוק ה-13 אומר שאין להשתמש ביותר מ-13 פריטים, אחרת בולטים יתר על המידה. יש לשמור על הופעה הרמונית ומאוזנת.

ריח: כדאי להשתמש בבושם או אפטרשייב, אך במידה, כך שרק מי שנמצא בקרבתכם יוכל להריח.

 

ההתנהגות:

 

הצגה עצמית: אם איש לא הציג אותנו, זה הזמן לתפוס אומץ ולהציג את עצמנו בפני האדם הרלוונטי. חשוב מאוד לומר לא רק את השם הפרטי, אלא גם את שם המשפחה, מה שיגרום לאחר להתייחס אלינו בכבוד. מומלץ, בנוסף לשם, לספר על עצמנו מספר מילים, כמו מהיכן הגענו. 

לחיצת יד: לחיצת יד היא סימן לשוויון. במקום חדש ולא מוכר שבו אנו עדיין בגדר אורחים, לא מומלץ ליזום לחיצת יד, אלא לחכות שהאדם שמולנו יושיט לנו את ידו מיוזמתו. יתכן שאינו מעוניין או שהוא בכיר מאתנו, ובמקומות עבודה ההיררכיה היא זו שקובעת מי יושיט את היד ראשון.

לנשים מומלץ לתגבר את לחיצת היד ולגברים להחליש אותה. תוך כדי לחיצת היד מומלץ לחייך וליצור קשר עין קצר.

שימוש בשם: כדאי להשתמש בשמו של האדם שעמו מדברים בעת השיחה. בכך אנו גם מסייעים לעצמנו לזכור את שמו וגם עושים טוב לאותו אדם, בכך שמאפשרים לו לשמוע את הצליל האהוב עליו ביותר: שמו. כינויי חיבה כמו "יקירי", "יקירתי", "חמוד", "מותק" וכדומה – תשאירו לעוד הרבה זמן, ורק אם אתם באמת מתכוונים לכך. 

 שפת הגוף:

חשוב להימנע מנגיעות מיותרות באנשים מפלישה למרחב הטריטוריאלי שלהם, כלומר התקרבות של יותר מחצי מטר מהאדם. כדאי לרכון מעט קדימה כסימן להקשבה. כדאי ליצור קשר עין אך להימנע ממבט חודר, "לטייל" עם העיניים אך להישאר באזור הפנים של האדם.

חשוב לשים לב ליציבה ולעמידה שלנו: פיסוק קטן, כפות ידיים גלויות, לא לעמוד כפוף, לא לשלב ידיים, להימנע מתנועות עצבניות. חשוב לחייך הרבה. החיוך הוא דרך להעברת אנרגיה חיובית, וכאשר אנו מחייכים נקבל חיוך בחזרה. 

 

באופן כללי ניתן לסכם, כי היום הראשון בעבודה אינו הזמן להתבלט. חשוב להתנהג על פי ההמלצות שניתנו כאן, ורק לאחר תקופה שבה התוודעתם לאנשים ורכשתם ביטחון, התחילו להשפיע מאישיותכם.

 

הכותבת הינה מאמנת אישית ומכינה לראיון עבודה ועוסקת בליווי מנהלים ועובדים וכן בהדרכות בתחום התקשורת הבינאישית, התדמית ומיומנויות עסקיות וחברתיות.

 

מאת: ציפי גלזר M.Sc  התנהגות ותדמית בעסקים ובחברה

אימון אישי לחיים, עסקים, אסרטיביות, הורות

Tzipi09@bezeqint.net 052-2551793     09-8949848   

 

   תגובות  (0) הוספת תגובה
 
© Copyright 2007. All Rights Reserved. לימודים לימודי תעודה קידום אתרים מפת אתר Designed by scoopsites.net