לימודים
Skip Navigation Links.
פרסום
   להיות היח"צנית של עצמך
לחץ להגדלה
מערך השיווק והפרסום של עסק יכול להיות יקר מאוד, בייחוד אם את בתחילת דרכך כעצמאית או העסק בתהליך התהוות. ולכן, אם ניחנת בקשרי אנוש משובחים, מוטיבציה גבוהה ויכולת שיווק עצמי, יתכן וכדאי לך לקחת על עצמך את תפקיד היח"צנית של העסק שלך.

מאת: שירה דרורי
פורסם: 01/01/01 00:00

להיות היח"צנית של עצמך
 

מערך השיווק והפרסום של עסק יכול להיות יקר מאוד, בייחוד אם את בתחילת דרכך כעצמאית או העסק בתהליך התהוות. ולכן, אם ניחנת בקשרי אנוש משובחים, מוטיבציה גבוהה ויכולת שיווק עצמי, יתכן וכדאי לך לקחת על עצמך את תפקיד היח"צנית של העסק שלך.
 

למעשה, כשחושבים על זה, את היח"צנית הכי טובה של עצמךאת מכירה את עצמך הכי טוב, את יודעת מאיזה מקום את באה, מה מניע אותך וכיצד להציג את עצמך ולגבי מיומנויות שכנוע, כתיבת הודעות לעיתונות, הרמת אירועי חברה ומסיבות עיתונאיםאת אלה תוכלי לרכוש ולשכלל תוך כדי התנסות, לימודים והכשרות מקצועיות.


רוצה להתחיל לעשות באזז תקשורתי לביזנס שלך? הנה מספר צעדים פשוטים בדרך לייצוג עצמי.

הפכי את עצמך לאייטם

החליטי מה מעניין בעסק שלך או בך, אם את זו שמובילה את העסק שלך. למשל, אם את נטורופתית או מאמנת אישית. נסי לחשוב מה מייחד אותך מאחרים ולהבליט את התכונות או הכישורים המבדלים אותך מהמתחרים. למשל, רקע נחשב, רקע מקצועי ייחודי, הישגים, לימודים בחו"ל ועוד.


אם העסק עומד במרכז והוא זה שלדעתך יעניין את הקהל הרחב יותר מאשר הפרסונה שלך– חשבי כיצד להבליט ולקדם אותו. למשל, המקום המיוחד בו הוקם העסק (רפת שהוסבה לבוטיק תכשיטים), הנסיבות שהובילו להקמתו (ירושה משפחתית, לדוגמא) ועוד. לפעמים עיתונאים מחפשים את הסיפור שמאחורי העסק וזה מה שעלייך לקדם כדי להשיג חשיפה.

כמו כן, אם החלטת להיות את הדוברת של העסק שלך, זכרי שכדי לייצג את עצמך בתקשורת עלייך להתרגל לחשיפה לאור הזרקורים. התאמני בתור סימולציה על דיבור מול קהל של חברים או מול המראה, בקשי אפילו שיצלמו אותך כדי להסתגל לנוכחות של המצלמות ולתקן את שפת הגוף בהתאם לצורך. 

קומוניקט משלך 
הדרך הטובה ביותר לשווק את עצמך לעיתונות היא באמצעות קומוניקט – הודעה לעיתונות, שתחשוף את העסק שלך או תעניק להם רקע עליך ועל פועלך. רצוי שהקומוניקט יהיה מקיף אך כתוב לעניין ויעניק לכתבים סיבה לפנות אליך ולכתוב עליך. ספרי על עצמך, הבליטי את הייחוד ואל תשכחי דרכי התקשרות עדכניים. כמו כן, לעיתים את כשלעצמך אינך מספיקה מבחינת עניין של עורכי העיתון, ואל תעלבי חלילה, לכתבת רוחב במגזינים נחשבים, ולכן הציעי רעיונות לכתבות צבע בהן תוכלי להשתתף כאחת מהמרואיינים וביחד לייצר כתבה מרתקת ומושכת (למשל, אם את מעצבת תכשיטים ועובדת מהבית הציעי להם כתבה על נשים יוצרות שעובדות מהבית). כמו כן, הכיני בטרם עת וצרפי לקומוניקט תמונות של החנות או של המוצרים שלך שיוכלו לשמש את הכתבים בעת הפרסום.

 

רשימת תפוצה
אל תשגרי את החומר היח"צני עלייך או על העסק לכל העולם, בחרי בקפידה למי לשלוח אותו. חפשי בעיתונים או בין אתרי האינטרנט כתבים שסוקרים את תחום עיסוקך. למשל, אם יש לך מוצר בתחום המחשבים יתאימו לכך כתבי מחשבים ואם בתחום הבידור – כתבי פנאי או בידור. כדי להשיג כתובות דואר אלקטרוני תוכלי לחפש את הכתבים בגוגל או דרך "צור קשר" באתר, לעיתים תצטרכי לשלוח קומוניקטים למערכת העיתון / הערוץ ולהפנות את המעטפה באופן אישי לכתב המבוקש. אל תסתפקי במדיום אחד ! פני לאתרי אינטרנט, עיתונים וערוצי טלוויזיה ורדיו.


ביקור אישי
נסי לעשות פולו אפ ולבדוק מי קיבל את החומר ומי מתכוון לכתוב עלייך – שיחת טלפון יכולה לעשות את ההבדל ולקדם את החשיפה שלך.  בנוסף, אין כמו התרשמות אישית. תוכלי להזמין את הכתבים לפגוש אותך או להגיע לעסק שלך ולחוות את מה שאת מציעה ביחד כחלק מקבוצה מאורגנת של כתבים או לחוד, כל כתב בנפרד במועד אחר, זאת במיוחד אם מדובר בפעילות חווייתית כמו סדנא או הרצאה, מסעדה, תערוכה ועוד.

 

   תגובות  (0) הוספת תגובה
 
© Copyright 2007. All Rights Reserved. לימודים לימודי תעודה קידום אתרים מפת אתר Designed by scoopsites.net