לימודים
Skip Navigation Links.
פרסום
   רונית רפאל
לחץ להגדלה
חמש עובדות עסקיות שלא ידעתם על רונית רפאל, האישה שחיברה בין קוסמטיקה לניתוחים פלסטיים: 1) היא עשתה את העסקה הראשונה שלה בגיל 23. 2) היא מעולם לא למדה מינהל עסקים, אך קראה את הספר "איך לקנות עסק". 3) היא מגלגלת יותר מ 40- מיליון שקל בשנה. 4) היא פיתחה עם הבנקים מסלולי הלוואות מיוחדים לניתוחים פלסטיים. 5) אחרי שמיצתה את השוק הישראלי - היא בדרך לשוויץ. וזה עוד לא הכל…….

מאת: אסנת כותן
פורסם: 02/05/08 01:00

 

נכנסת לורידים

 

חמש עובדות עסקיות שלא ידעתם על רונית רפאל, האישה שחיברה בין קוסמטיקה לניתוחים פלסטיים:

 

1) היא עשתה את העסקה הראשונה שלה בגיל 23.

2) היא מעולם לא למדה מינהל עסקים, אך קראה את הספר "איך לקנות עסק".

3) היא מגלגלת יותר מ40- מיליון שקל בשנה.

4) היא פיתחה עם הבנקים מסלולי הלוואות מיוחדים לניתוחים פלסטיים.

5) אחרי שמיצתה את השוק הישראלי - היא בדרך לשוויץ. וזה עוד לא הכל…….

                                          

היא התחילה כקוסמטיקאית במספרה, אחרי שפניה נכוו בטיפול פילינג כימי גרוע שעברה. היום היא מגלגלת יותר מ40- מיליון שקל בשנה, והחודש  זכתה בתואר "אשת השיווק של החודש" מטעם איגוד המפרסמים, לא לפני שעקפה בדרך אנשי שיווק מוכרים יותר כמו גיל שרון סמנכ"ל השיווק של פלאפון, שהיה מועמד לתואר על השקת "אסקייפ".

 

אבל שני ההישגים החשובים ביותר של רונית רפאל הם החיבור בין רפואה פלסטית לקוסמטיקה, והפיכת הניתוחים הפלסטיים ללגיטימיים, נורמטיביים ואופנתיים. היא עשתה זאת, בין השאר, באמצעות מסע פרסום בכיכובם של טובי הסלבריטאים (החל מריקי גל, וכלה ביובל כספין). "היום", היא מעידה, "כבר לא שואלים אם עשית ניתוח, אלא אצל מי עשית".

רפאל לא למדה מינהל עסקי ולא עובדת עם תוכנית עסקית מסודרת. היא מגבשת אסטרטגיה עסקית, ובהתאם לה מזהה הזדמנויות ובוחרת בהן על-פי אינטואיציה. "בכל שנה אני יודעת בדיוק איפה אני אהיה בשנה הבאה".

בשנה הבאה, כך טוענים מקורביה, מתכוונת רפאל להביא את בשורת המרכזים הרפואיים-קוסמטיים לאירופה. היא מנהלת, על פי הערכות, משא-ומתן מתקדם לפתיחת מרכז בשוויץ. בדרך היא בדקה אופציות גם בארצות-הברית.

 

השאלות הנכונות

סיפורה של רפאל אינו סיפור סינדרלה, למעשה, לא מדובר פה בסיפור אגדה בכלל. זהו סיפור הצלחה שהושגה בזכות נחישות, חזון, לא מעט אומץ והרבה מאוד עבודה קשה.

את דרכה העסקית החלה רפאל בחדר קטן עם מכונת שיזוף. המושבניקית  ("אף פעם לא הייתי מושבניקית קלאסית, להוריי היו חנויות בשוק הסיטונאי"), ידעה מהרגע שבו פתחה את העסק הראשון שלה שהיא הולכת בגדול. כבר בחופשת השחרור היא פתחה את מכון הקוסמטיקה הראשון שלה, בתוך מספרה קטנה, ובמקביל המשיכה בהשתלמויות בתחומים שונים, רייקי, איפור קבוע ותדמית. מודעה בעיתון הביאה אותה אל בית הרופאים בתל-אביב, שם הוצע למכירה חדר במכון שיזוף.

הפגישה הראשונה עם בעל הבית הסתיימה בתוך 5 דקות. רפאל פשוט לא ידעה לשאול את השאלות הנכונות. היא שבה הביתה, קראה את הספר "איך לקנות עסק", וחזרה אחרי שבוע עם הצעה עסקית. "ישבה שם בחורה שקיבלה משכורת גבוהה וכל עבודתה היתה להכניס אנשים למיטת שיזוף. הצעתי לבעל הבית לעשות את הג'וב שלה בלי משכורת, בתמורה לחדר הפנוי - שמשם אנהל את מכון הקוסמטיקה שלי, אם זה ילך אחרי חצי שנה הוא יקבל 50% מההכנסות שלי, ואחרי חצי שנה נוספת אקבל ממנו אופציה לרכוש את העסק כולו בהתאם להערכת שמאי". כך רפאל פתחה את העסק הראשון שלה בגיל 23. מכון הקוסמטיקה ומיטת השיזוף הורחבו לשירותים נוספים: הדגשת תווי פנים, הסרת שיער, פילינג. "אז לא היה בארץ דבר כזה, וגם לא בעולם. חיפשתי בלונדון ובפריז מודל שאפשר יהיה ללמוד ממנו - שהוא לא רק קוסמטיקה אלא גם רפואה - ולא מצאתי.

 

לפני כ8- שנים נכנסה רפאל לתחום הניתוחים הפלסטיים - ושם נתקלה בקשיים. "היה קשה לי למכור את זה. היה לי קשה להאמין שרופא אחד יכול לעשות הכל. כמו שיש רופא  אף אוזן גרון, המתמחה בתחום, כך צריך היה להיות גם בפלסטיקה".

"היום יש לנו כ20- רופאים. הם שותפים פעילים ומקבלים אחוזים ממחיר הניתוחים. עם על אחד מהם אני עובדת על תיק העבודות שלו ורואה מה הוא עושה הכי טוב ומה הוא הכי אוהב לעשות. מי שעושה מתיחת פנים לא עושה ניתוחי חזה".

לפני כשנה וחצי רכשה תמורת 20 מיליון שקל את בית-הרופאים ברח' בזל בתל-אביב, והקימה בו את המרכז הרפואי-קוסמטי. בנוסף מונה הרשת שלה 5 מרכזים רפואיים-קוסמטיים.

מקרב יותר מ100- אלף המטופלים שטופלו ברשת, כ % 35  הם גברים, ושיעור לא מבוטל של נשים דתיות ושל נשים וגברים מהמגזר הערבי. כדי להפוך את הנושא ללגיטימי, רתמה, כאמור רפאל את לקוחותיה המפורסמים למסעות הפרסום וגם העניקה חסות לתחרות מלכת היופי ולתוכניות טלוויזיה. כדי להפוך את הניתוחים למתאימים לכל כיס, היא פיתחה תוכנית להלוואות מיוחדת לניתוחים פלסטיים עם מרכנתיל דיסקונט ועם לאומי. כך השכילה רפאל להפוך את התענוג היקר, שהיה נחלתן של נשים מבוגרות ועשירות, לפינוק אפשרי לכל.

 

נושפים בעורפה

רפאל כבר מכירה בעובדה שהיא אינה "סתם" קוסמטיקאית, אבל עדיין לא השלימה עם ההגדרה "אשת עסקים". מבחינתה היא יוצרת. למרות זאת, לא נדרשת עין חדה במיוחד כדי להבחין בחושים העסקיים המחודדים שלה ובתכונות האופי המאפיינות אנשי עסקים. "אני פרפקציוניסטית", היא מעירה על עצמה. "אני יודעת מה אני רוצה מהרגע הראשון ולאן אני רוצה להגיע בסוף. (האמצע לא מעניין אותי) אני עובדת קשה כבר 16 שנה, יותר מ10- שעות ביום. הצלחה היא לא משהו שמודדים בכסף אלא במספר האנשים שנושפים בעורפך. פעם נשפו בעורפי בקשית, היום נושפים בעורפי במפוח".

 

מה את מחפשת בחו"ל?

"מיצינו את השוק הישראלי. הוא שבע. השוק הישראלי מוצף היום במרכזי אסתטיקה-קוסמטיקה-פלסטיקה שנבנו בשיטת רונית רפאל. ביניהם פרופורציה,

קלאס קליניק, אריאל, אמריקן לייזר ואחרים. לצידיהם פועלים בתחום גם המנתחים הפלסטיים המסורתיים. שירותים דומים מציעים גם המרכזים הרפואיים ורופאי העור הרגילים. קשה מאוד למדוד ולהעריך את היקף השוק הזה.

"המנתחים הפלסטיים הפרטיים הם תחרות". היא אומרת. "גם השירותים הפלסטיים של קופות החולים. אני בין היקרים בשוק, אבל לקוחה שלי לא תלך לקופת חולים, כי זו לקוחה שרוצה את הטוב יותר למרות שאין לה כסף.

 

ויש לך תוכניות לרכישה של מתחרים? למיזוגים?

"רכישה של מתחרים לא מעניינת אותי כרגע. אבל יש לי תוכניות אחרות. אנחנו נכנסים כעת למכירת מוצרי אנטי-אייג'ינג - ויטמינים ותוספי מזון, ומקיימים מגעים לרכישת חברה המייצרת מוצרי אלו. במקביל אנחנו מנהלים משא-ומתן לרכישת רשת מרפאות שינים גדולה. נכנסנו לאחרונה לתחום הוורדים. אנחנו מפתחים מחלקה חדשה בתחום, ובמקביל אנחנו מפתחים 15 מוצרים נוספים לקו מוצר הקוסמטיקה ומתכוונים לשווק אותם ברשתות השיווק הגדולות. אנחנו מנהלים מגעים עם אחת מרשתות השיווק הגדולות בעניין הזה. זה הקו של מוצרים פרה-רפואיים. אלה לא מוצרי פינוק, הם מוצרי קוסמטיקה שמכילים הרבה יותר חומר פעיל, המבוססים על ויטמין C".

את לא קופצת מעל הפופיק?"ממש לא. מה שיפה בעסק שלנו שהוא נבנה בצורה אורגנית. הוא מתפתח לאט. זה רק נראה מהר למי ששוכח את 17 השנה שבהן אנחנו פועלים. אנחנו מקימים מחלקה אחת בלבד בכל שנה ולומדים את הנושא. יש המון מרכזים כמו שלנו, אבל הם לא גדלו באופן אורגני, והם לא מכירים את הבעיות של העסק הזה. הם נכנסים יום אחד ומעתיקים את "רונית רפאל" אחד לאחד. אבל בעולם הקוסמטיקה והפלסטיקה יכולות לצוץ הרבה מאוד בעיות :פילינג שלא מצליח, ניתוח שלא עונה על הציפיות. במהלך הניתוח קורים דברים. זו לא חולצה שקונים במקום הכי זול. מדובר באדם שאתה מגשים לו חלום. אני לא אוהבת עסקים שמתפתחים בקפיצה. המוטו שלי הוא להכיר ולהתמודד עם הבעיות עוד לפני שהן צצות. אני שקולה ומדודה מאוד. אני לא קופצת אף פעם".

 

איך את מתכוונת לממן את כל ההתפתחות הזו?

"בנקים והון עצמי של החברה. בחלוקה של 50%-50% או 40%-60% לטובת הבנקים. המינוף נותן  אפשרויות להתגלגל".

הקונספט שרפאל מתכוונת לייצא  לשוויצרים, הקונספט שעל פיו פועלת הרשת גם בארץ, הוא למעשה ONE STOP SHOP -

סופרמרקט של שירותי קוסמטיקה ופלסטיקה המציע מוצרים משלימים כגון:

ניתוחים פלסטיים למיניהם,

הסרת שיער בלייזר,

מחלקת קוסמטיקה המציעה טיפולי פנים, פילינג ועוד,

מחלקת עור המציעה מילוי קמטים עיבוי שפתיים,

הסרת שומות וכתמי גיל ועוד,

מחלקת הרזיה וחיטוב גוף,

דיאטנית קלינית,

מחלקה ל הלבנת שיניים,

קו המוצרים הקוסמטיים,

ועכשיו גם הסרת ורידים ואנטי אייג'ינג, וכמו בסופרמרקט, גם אצל רונית רפאל נכנסים לקנות חלב ולחם ויוצאים עם עגלה שלמה. "נכנסת אישה ורוצה מתיחת פנים, אך היא תעשה גם פילינג וגם הדגשת תווי פנים, ואולי גם הסרת שיער בלייזר".

אז מי שנכנס בעצם לא מסתפק במה שהוא רצה. תמיד רוצים יותר, זה סוג של התמכרות, לא?

"זו התמכרות למשהו טוב. אם יש משהו שמאפשר לנו להרגיש טוב יותר עם עצמנו, למה לא להתמכר לו?!"

 

"רונית רפאל", אומר גורם המקורב לענף, "הפכה לגורם הכי משמעותי בתחום ולמובילה שלו, בעיקר כי טשטשה את ההבחנה המדויקת שהייתה פעם בין רפואה פלסטית לקוסמטיקה, אלא שבעקבותיה קמו מכונים רבים במודל דומה, והתחום הפך לתעשייה שלמה פרוצה, בדו"ח מבקר המדינה האחרון נכללה ביקורת חריפה על מכונים שאינם עומדים בבקרה ופיקוח".

 

"אנחנו עובדים בפיקוח משרד הבריאות ואני עצמי עזרתי בגיבוש הדו"ח. אני שמחה שדו"ח מבקר המדינה האיר את הנקודות הללו, אנחנו, חשוב לי להדגיש, לא גרמנו לטשטוש בין הקוסמטיקה לרפואה אלא חיברנו בין שני הענפים, התוצאה היא שהגדלנו את ענף הפלסטיקה בארץ כי הפכנו אותו לענף מבוקש, והתוצאה היא לטובת הלקוח".

בתקופה של מיתון, הוצאות על אסתטיקה הן מותרות. איך את שומרת על היקף הפעילות?

"גדלנו השנה ב 15%-10%- במחזור המכירות. אבל היינו צריכים לתת יותר חבילות מפתות ונוחות. יותר הנחות, יותר מתנות, אנשים לא הפסיקו לעשות ניתוחים בגלל המיתון".

כי זה לא מוצר מותרות, כשאדם עושה משהו למען עצמו הוא יכול להתגבר גם על דיכאון ופחד. טיפול כזה הוא כמו טיפול פסיכולוגי. זה טיפול חיצוני. אבל הוא גם טיפול פנימי".

 

עוד על רונית רפאל:

 

פייסבוק: רונית רפאל

פליקס:   רונית רפאל

נענע10: רונית רפאל - סיפור הצלחה

מדעי היופי: בלוג רונית רפאל

הבלוג: הבלוג של רונית רפאל

 

 

כתבה:  אסנת כותן עסקים, מעריב

 

   תגובות  (43) הוספת תגובה
1.
כתבה מאוד מעניינת 
אלי,ali@netvsion.il,תא (21/05/2008)
2.
רונית רפאל 
חנה,hnikka@walla.com,רעננה (09/08/2008)
3.
איכות זה לא מילה גסה 
מרים,mirikort@walla.com,רמה"ש (15/08/2008)
4.
קוסמטיקה מתקדמת עם רונית רפאל 
זיוה סולומון,zivasokomon@gmail.com,רעננה (21/08/2008)
5.
רונית רפאל ויפית רפאל 
סימה מור,simam@nana10.co.il,רמת גן (07/09/2008)
6.
מותרות או שלא? 
ליאור מלכי,liorma@walla.co.il,פתח תקוה (08/09/2008)
7.
שיווק 
ניר אבני,nir621@gmail.com,רעננה (10/09/2008)
8.
רונית רפאל-פירגון 
אלירן אמיר,eliranamir@nana10.co.il,פתח תקוה (10/09/2008)
9.
טיפולים של רונית רפאל 
מורן ניר,moran_n@nana10.co.il,פתח תקוה (13/09/2008)
10.
אומץ 
ריקי יהונתן,r_y@walla.co.il,ת"א (15/09/2008)
11.
כסף$ 
אמיר,amirbg@sap.com,חיפה (28/09/2008)
12.
כסף 
יובל,yuval12121@wakka.com,כרכום (17/10/2008)
13.
צוות רפואי-רונית רפאל 
galit,galit357@yahoo.com,ר"ג (17/10/2008)
14.
אזורים ומחירים? 
ורדה,vardacos@gmail.com,ראש פינה (18/10/2008)
15.
המשך... 
ורדה,vardacos@gmail.com,ראש פינה (18/10/2008)
16.
מיקרו דרמבריישן 
nerit,neritavin@yahoo.com,חדרה (19/10/2008)
17.
אהבה 
דוד ניר,davidni@gmail.com,גבעתיים (19/10/2008)
18.
טיפולים טבעיים 
נירית,niritma@gmaill.com,נתניה (24/10/2008)
19.
טיפול בצלוליט והצרת היקפים 
רונית מצליח,ronitma@walla.com,נתניה (17/11/2008)
20.
רונית רפאל 
סיגל,sigal@gmail.com,רעננה (22/12/2008)
21.
רונית רפאל  
מיכל,michal@gmail.com,כפר סבא (23/12/2008)
22.
רונית רפאל ב'נבה 
שושי ,רעננה (27/12/2008)
23.
טיפולים ברונית רפאל 
מלכה,ת"א (28/12/2008)
24.
תשובה ל 23 
אהובה,ת"א (04/01/2009)
25.
רונית רפאל 
איריס,קדימה (23/01/2009)
26.
תשובה ל 25 
זואי (28/01/2009)
27.
רונית רפאל 
לירון,lieron@walla.com,ירושלים (22/02/2009)
28.
רונית רפאל 
הדר (12/03/2009)
29.
רונית רפאל כל הכבוד 
רענן (14/03/2009)
30.
רונית רפאל 
ניסן,רעננה (17/03/2009)
31.
רונית רפאל 
מעיין,פתח תקווה (30/03/2009)
32.
רונית רפאל 
צביה,tzviya@hotmail.com,ירושלים (05/04/2009)
33.
רונית רפאל 
מירה (05/04/2009)
34.
רונית רפאל 
סתיו (06/04/2009)
35.
רונית רפאל 
סיגל,sigal@walla.co.il,כפר שמריהו (10/04/2009)
36.
רונית רפאל 
טל,tal@gmail.com,תל אביב (11/04/2009)
37.
לפעמים חלומות מתגשמים 
יפעת,פתח תקווה (15/04/2009)
38.
חזון 
מירב,merav@gmail.com,,רעננה (20/04/2009)
39.
רונית רפאל 
אורית,orit@gmail.com,ירושלים (27/04/2009)
40.
רונית רפאל 
אורית,orit@gmail.com,ירושלים (27/04/2009)
41.
רונית רפאל 
מירב (03/05/2009)
42.
קצת חוכמה ולא בוטוקס 
שרית,SARIT22,תל אביב (24/03/2010)
43.
שקית הקאה 
רינה,ת"א (24/03/2010)
 
© Copyright 2007. All Rights Reserved. לימודים לימודי תעודה קידום אתרים מפת אתר Designed by scoopsites.net